ရဲေဘာ္ . .
ကိုယ္ ... ကို အေတြ ့အဳကံု (နု) တယ္မေရးပါဘူး (နည္း) တယ္ေရးတာပါ။
ဒီစကားလံုး ကမင္းကိုထိခိုက္ နစ္နာေစတယ္ဆိုရင္ ငါရုတ္သိမ္းပါတယ္။ မင္းနဲ ့ငါ ဳကားမွာ အဖုအထစ္မရွိေစခ်င္ပါ ။
ကိုယ့္ ရဲေဘာ္အခ်င္းခ်င္း နွိမ္ခ်လိုစိတ္ လံုး၀မရွိပါဘူး။ နပ္ေစခ်င္တယ္။
စာတေစာင္ကို ဖတ္ျပီးဘယ္လိုသူကေရးတယ္ဆိုတာ နပ္ဘို ့ေျပာတာပါ။ ..... ဆိုတဲ့ အီးေမးလ္ ကို ရဲေဘာ္ ..... လို ့ ေျပာေနမွေတာ့ကြာ။
ရဲေဘာ္ ..... ကတိုက္ပြဲတခုမွာ သူေသအေလာင္းေကာင္ေတြၾကားထဲက ေသခ်င္ေဆာင္ျပီး ရန္သူ ့လက္ကအသက္စြန္ ့လြတ္ေျမာက္လာခဲ့၊
တိုက္ပြဲ၀င္လာခဲ့တာ ကအစ။ ကိုယ္တို ့ ေလးစားပါတယ္။ သိလည္းသိပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အရုိးခံစိတ္နဲ ့့ ဆူးငွက္ ဆိုတဲ့ ေလာက္ေကာင္ရဲ ့ ေဆာင္းပါးကိုတင္ေပးတယ္ဆိုတာ နားလည္ေပးထားပါတယ္။
သူ ့အကိုလုပ္တဲ့သူ (ဆူးငွက္)က အာရံုဦး မွာဖူးသည့္ၾကာ ဇာတ္ကားကို ပံ့ပိုးခဲ့တယ္။
(မင္းတို ့ငါတို ့လည္း ၀ိုင္းစုခိုင္သိမ္း အပါအ၀င္ အာရံုဦးမွာဖူးသည့္ၾကာ ဇာတ္ကားမွာပါတဲ့သူေတြကို ကန္ ့ကြက္ခဲ့ၾကတာဘဲေလ။)
ေအာင္မိုး၀င္း(ငေပါေလး) ကဒီမွာ အတိုင္းထက္အလြန္လိုက္ဖြတယ္။ အခ်င္းခ်င္း စိတ္၀မ္းမကြဲကြဲေအာင္ ရန္တိုက္ေပးတယ္။
အခြင့္အေရးတခု အက္ေဳကာင္းတခု ရလာတာနဲ့ ေအာင္မိုး၀င္း(ငေပါေလး) တေယာက္တည္း အေကာင့္နာမည္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ ့ထိုးခဲြေတာ့တာဘဲ။
ဒီ ရွစ္ဆယ့္ရွစ္ေမးေတြထဲမွာ အဲဒီ့ ေကာင္ရဲ ့မသမာမွုေတြ သက္ေသအျဖစ္ရွိေနပါတယ္။
ေနာက္ျပီး ညီလုပ္တဲ့သူ ေအာင္မိုး၀င္း(ငေပါေလး) က မကဒတ ကို နိုင္ငံတကာေရာက္ရဲေဘာ္ေတြ အယံုအဳကည္ ကင္းလာေအာင္ . .
မကဒတ ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ေ၀ဘန္တိုက္ခိုက္တယ္။ ေထာက္ပံ့ေရးကြန္ရက္ေတြ အားနည္းလာေအာင္ ထင္ေယာင္ထင္မွားေတြေလ်ာက္ေရးတယ္။္
ေဟာအခု အကိုလုပ္တဲ့ ဆူးငွက္ က ဒီဘက္ကလိုလို ျပန္ရပ္ ျပတယ္။ ဒါဟာ လုပ္စားေတြရဲ ့ ပရိယာယ္ေတြ လုပ္ကြက္ေတြပါ။
ေျမာပါမသြားဘို ့ကိုအဓိက ရည္ညြန္းခ်င္တာပါ။
..... တင္တဲ့ ပို ့စ္ ကိုေမးခြန္းျပန္ေမးထားတဲ့ တူေမာင္ညို ဟာ ဒီေကာင္ေတြညီအကို အေဳကာင္းကိုသိေနသူ ျဖစ္နိုင္တယ္။
ေစာင့္ဳကည္ေနပါ ဒီေကာင္ငေပါေလး(ေအာင္မိုး၀င္း) အေဳကာက္အကန္ ကက္ကက္လန္ေအာင္ လိုက္ကိုက္ေတာ့မယ္။
သူတို ့ညီအကိုက ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ လုပ္စားေတြဆိုေတာ့ ေကာင္တာေတြ ပစ္ေတာ့မယ္။ မင္နဲ ့ငါနဲ ့ကို ရန္တိုက္ေပးေတာ့မယ္ . . သတိထားပါ။
မကဒတ ကို တိုက္ခိုက္ျဖိဳခြဲ သူမွန္သမွ် ငါတို ့ရန္သူဘဲ။
မကဒတ ဆိုတာ မင္းဘဲ ၊ မကဒတ ဆိုတာ ငါဘဲ ။
ငါတို ့ကိုဘယ္လို ထိုးနွက္ေနသလဲ . . ။ ေအအန္ကုန္း ဆိုတဲ့ ဘေလာ့ဂ္ကိုမင္း ဖတ္ဳကည့္ေလ ။
ငါမင္းဆီကို ဖုန္းဆက္ပါအံုးမယ္။
2010/11/25 ......
ျပန္လည္အေၾကာင္းျပန္တဲ့စာကိုဖတ္ရပါသည္။ေက်းဇူးတင္ပါသည္။အေလးနက္နားလည္ပါသည္။အေတြ့အၾကံဳႏုတယ္ဆိုတာဘာကိုေျပာတာလဲ။
ဘာကိုဆိုလိုတာလဲ။က်ေနာ္အေတြ့အၾကံဳႏုတယ္ဆိုခင္ဗ်ားဆီကအေတြ့အၾကံဳရင့္က်က္မႈေတြကဘာေတြလည္းဆုိတာကိုလည္း
ႏိႈင္းယွဥ္ျပမွအေတြ့အၾကံဳႏုတယ္ဆိုတာကိုလက္ခံလို့ရမွာေပါ့။အလကားေနအလကားအေတြ့အၾကံဳႏုတယ္ဆိုတဲ့ေ၀ါဟာရကိ ုအလြယ္
သံုးျပီးတဘက္သားကိုႏွိပ္ခ်သည့္အသံုးအနွဳန္းျပဳမူလိုက္ျခင္းဟာမိမိအတြက္လည္းမေကာင္းဘူး။သူတပါးအတြက္လည္းနားမခ်န္းသာ
ျဖစ္ရတယ္။စစ္အာဏာရွင္ကို(ကန္ေတာ့ပါရဲ့)လေမြးမေပါက္ခင္ကတည္းကအသက္စြန့္ျပီးတိုက္ခိုက္လာတာပါ။ရန္ငါစည္းကျပတ္ျပီး
သားပါ။ဒီေနရာမွာကိုယ္ရည္ေသြးတီးလံုးတီးဖို့စိတ္ကူးမရွိပါဘူး။စိတ္လည္းမ၀င္စားဘူး။သို့ေသာ္ဘယ္သူကဘာလည္းဆို တာရင္ဘတ္
ေတြထဲမွာရွိေနတယ္ဆိုတာယံုတယ္။
စစ္အာဏာရွင္ကိုတိုက္ပြဲ၀င္ဘို့
ခိုင္မာတဲ့တပ္ေပါင္းစုတည္ေဆာက္ၾက။
ရဲေဘာ္ . . . .ကိုယ္ကမင္းကိုသိေနပါတယ္။ ကိုယ္လဲ မကဒတ ရဲေဘာ္တေယာက္ပဲ ။ဒီစာကလည္း မင္းနဲ ့ မကဒတ အေပၚ သစြုာရွိခ်င္လို့ ျပန္ေရးေပးတာပါ။ဒီစာကိုလည္း ရဲေဘာ္ ..... နာမည္ နဲ ့ ဟိုငေပါေလး(ေအာင္မိုး၀င္း) က ျပန္ခ်င္ျပန္ေနအံုးမွာပါ။မင္းကအေတြ ့အဳကံုနည္းေနေသးေတာ့ မင္းလုပ္ပံုက . .သူခိုးေတြကို ဓားရိုးကမ္းေနတာ . . ကို မင္းမသိဘူးဆိုတာ ငါနားလည္ပါတယ္။တကယ္ေတာ့ တူေမာင္ညို ျပန္ေမးထားတာကိုလည္း မင္းနားလည္နိုင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ အတြင္းသိေတြသာ နားလည္မွာမို ့ပါ။့ဆူးငွက္ ဆိုတာေအာင္မိုးဝင္း(ငေပါေလး) ရဲ ့အကို . . ။အကိုလုပ္တဲ့သူ ဆူးငွက္က ျပည္တြငး္ကေန သူ ့လူ ကိုယ့့္ဘက္သား လုပ္ျပီးခြစားေနတယ္ ။ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ အလိုက်ေပါင္းျပီး သူ ့ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားကို ေပါင္းရိုက္ေနသလို . .။ေအာင္မိုးဝင္း(ငေပါေလး) ဆိုတဲ့ သူ ့ညီကလည္း ငါတို ့ျပည္ပမွာလိုက္ေမႊေနတာ . .။စစ္အုပ္စုရဲ ့ စိတ္ဓာတ္စစ္ဆင္ေရးကို ျပည္ပမွာ အဓိကေဆာင္ရြက္သူျဖစ္တယ္။သူတို ့ညီအကို နွစ္ေယာက္လံုးက လူေတြအထင္ၾကီးေအာင္ အေမလူလုေဒၚအမာရဲ ့နာမည္ကိုတြင္တြင္ သံုးေလ့ရွိတယ္။မင္းတို ့နယူးေယာက္က ဒီဇိုငး္ဆရာ။ ဓာတ္ပံု ကိုေအာင္မိုးဝင္းရဲ ့လွဳပ္ရွားမွုေတြကို . .ေအာင္မိုးဝင္း(ငေပါေလး) က သူလုပ္သလိုလို ဘာလိုနဲ ့ သံေယာင္လိုက္တယ္။ လူေတြအထင္ၾကီးေအာင္ လုပ္တယ္။၉၆ ေက်ာင္းသားလို ့ဆိုတယ္။ အမွန္က ဒီငေပါေလး(ေအာင္မိုးဝင္း) ကလူလယ္ကြ။ နိုင္ငံျခားသြားခ်င္လို ့လိမ္ဆင္လုပ္လာတာ။ျမဝတီညကားလက္မွတ္ အဆင္သင့္ျဖတ္ထားျပီးမွ ေန ့ခင္းေက်ာင္းသားဆနြျပပြဲ မွာဝင္ေရာျပီး ေဒါ့က်ဴးမန့္ ယူလာခဲ့တာ။ အဲ ေနာက္ေန ့မနက္မဲေဆာက္ကိုေရာက္လာတာ။ မဲေဆာက္ေရာက္ေတာ့ နိုင္ငံျခားသြားခ်င္တာ ဟန္မေဆာင္နိုင္ေတာ့ဘဲ ။ ဗကသ နာမည္ကိုအလြဲ သံုးစားခုတုန္းလုပ္ျပီး ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္ လုပ္တဲ့ ညီလာခံကိုလာတယ္တယ္ဆိုျပီး ခုန္ခ်လိုက္တာဘဲ . . ေဟ့ေကာင္ေရ။အခုဳကည့့္ ငါတို ့မင္းတို ့ရဲ ့ အဓိကမဟာဗ်ဴဟာက စစ္အုပ္စုကို နိုင္ငံေရး စားပြဲ၀ိုင္းေပၚေရာက္လာေအာင္ ဘက္ေပါင္းစံု ကခ်ည့္နဲ ့၊ေဘးဳကပ္နံဳကပ္ျဖစ္ေစမဲ့ . .လက္နက္တိုင္တိုက္ပြဲ အပါအဝင္ နည္းေပါင္းစံုတိုက္ပြဲ ၀င္သြားၾကဘို ့၊နိုင္ငံတကာ အင္အားစုေတြက ၀န္းရံ ပံ့ပိုးသြားၾကဘို ့ကို . . စည္းရံုးဳက ၊ လွဳ့ံေဆာ္ၾက ညီညြတ္ေရးတည္ေဆာက္ေနခ်ိန္မွာ . .နိုင္ငံတကာေရာက္ ေက်ာင္သားတပ္မေတာ္ရဲေဘာ္ေတြကို အရင္ဆံုးဖရိုဖရဲျဖစ္ေအာင္ . . အဓိက ကေတာ့ . . လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးကို မေထာက္ပံ့ခ်င္ေအာင္ . .လက္ရွိတိုက္ပြဲဝင္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ရဲ ့ တာ၀န္ရွိေနတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြကို ပုတ္ခတ္တိုက္ခိုက္တယ္ ။ကိုသံခဲတို ့ကိုလြဏး္နီတို ့ကိုပုဂြိဳလ္ေရး ေတြလိုက္တိုက္ခိုက္တယ္ ။ (ဟိုလူေတြက သူ ့အလုပ္နဲ ့သူဒီဂရုေမးေတြေတာင္လိုက္ဖတ္ခ်ိန္မရပါဘူး။)အဲသလို လက္ရွိတာ၀န္ ရွိတဲ့သူေတြကို အမ်ားကထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္ေအာင္လုပ္ျပီး ။ ေထာက္ပံ့ေရးလမ္းေဳကာင္း ေလ်ာ့နည္းျပတ္ေတာက္သြားေအာင္ ထိုးနွက္တဲ့လုပ္ေဆာင္ခ်က္ပဲ။ ဒါဟာ ျဖတ္ေလးျဖတ္ စီမံကိန္းပဲ။ေနာက္ျပီး မကဒတ နဲ ့လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး လမ္းစဥ္ကို ပ်က္စီးေအာင္လုပ္သြားမယ္ . . ဒါဘဲ စစ္အုပ္စုလိုခ်င္တာက။ဒီ့ထက္ပိုျပီးတိတိက်က် ေထာက္ျပရရင္ . မကဒတ ကိုဘယ္ အန္ဂ်ီအိုကမွ မေထာက္ပံ့ဘူး ။ မင္းတို ့ ငါတို ့ ရဲ ့အေထာက္အပံ့၊ ၀န္းရံမွဳအားနဲ ့တိုင္ပြဲ၀င္ရမွာ၊ ရပ္တည္ရမွာ ။ ဒါကို ငေပါေလး(ေအာင္မိုး၀င္း) က စနစ္တက် ဘေလာ့ဂ္လုပ္ျပီး သူေတာင္စားေတြဆိုျပီး ၀ါဒျဖန့္တယ္။ဒါကို စစ္အုပ္စုက သိတယ္ ဒါေၾကာင့္ နည္းဗ်ဴဟာတခုအေနနဲ ့ေအာင္မိုး၀င္း(ငေပါေလး)တို ့ညီအကိုလို ေလာက္ေကာင္ေတြကို အသံုးျပဳေနတာေပါ့။ ..... ေရ . . မင္းတို ့လိုလက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရးကို ဆင္နြဲလာတဲ့ သူေတြက (အထူးသျဖင္)့ မကဒတ ရဲေဘာ္ေတြ သတိရွိဘို ့လိုတယ္။စာလည္းရွည္သြားျပီ . . တခုအေရးဳကီးတာေလး ထပ္ေျပာပါရေစ . . ။အဲဒါကေတာ့ . ကိုသန္း၀င္း ကိုတယ္လီဖုန္းနဲ ့ေဆြးေနြးေပးပါ . .။ ဒီေအာင္မိုး၀င္း(ငေပါေလး)ကို ေဂါင္းလိုက္မခံေပးပါနဲ ့လို ့ . . .ဒါဟာ လက္နက္ကိုင္ေတာ္လွန္ေရး (တနည္းအားျဖင့္) မကဒတ အတြက္အင္မတန္ အန္ဒရာယ္ ဳကီးပါတယ္။မကဒတ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္၏ သစြာကိုေစာင့္သိရုိေသၾကပါ။ မကူညီခ်င္ရင္ေနပါ မေနွာက္ယွက္ပါနဲ ့။2010/11/24 Tin Oo
“အာရံုဦးမွာဖူးသည့္ၾကာ” ဇာတ္ကားရုိက္ကူးေရး မွာ ဘာေၾကာင့္ ပါဝင္ရတာလဲ ဆိုတာလည္း “ဆူးငွက္“ ရွင္းျပသင့္တာေပါ့။ “သမုိင္းနဲ႔ အမွန္တရား ” အခုလိုတင္စားေရးတာေလးကေတာ့ အႏုပညာဆန္ပါတယ္။ သူ႔(ဆူးငွက္) စာထဲမွာပါတဲ့ ေအာက္ပါအခ်က္က ဒီကိစၥကို ရွင္းလင္းျပတာလား။ “က်ေနာ္ကိုယ္ႏိႈက္ကပဲ ဒီရက္ပိုင္းမွာ ၾကီးၾကီးမားမား ဘဝနဲ႔ရင္းရေလာက္တဲ့ သင္ခန္းစာတခုရခဲ့တယ္။ ဗဟုဝါဒေခတ္မွာ အရင္လို ခြဲခြဲျခားျခား လားလားမုန္းထားစရာမလုိဘဲ လူမႈဆက္ဆံေရးဆိုတာ ယံုၾကည္ခ်က္ၾကီး တစ္ခုလံုးနဲ႔စာရင္ အဓိကေတာ့ မျဖစ္ေလာက္ပါဘူး၊ အားလံုးဟာ နည္းဗ်ဴဟာမွာပဲ ကြဲေနၾကလို႔ပါ၊ ရန္သူမရွိ၊ မိတ္ေဆြသာရွိ ဆိုတဲ့ စကားအတိုင္း မိတ္ေဆြလိုပဲ သေဘာထားၿပီး မိတ္ေဆြတဦးကို က်ေနာ္ စုေဆာင္းထားတဲ့ ဒုတိယကမၻာစစ္ၾကီးကာလ အဂၤလိပ္ေတြ မိုင္းခြဲဖ်က္ဆီးသြားတဲ့ အင္းဝ တံတားၾကီးရဲ႕ ေရွးေဟာင္းဓာတ္ပံုႏွစ္ပံုကို စာအုပ္တအုပ္ထဲက ေကာ္ပီကူးၿပီး ေပးလိုက္မိပါတယ္။ အဲဒီမိတ္ေဆြကတဆင့္..... ေနာက္တဆင့္ ......။ အဲဒီေနာက္တဆင့္ကမွ ေနာက္တဆင့္ ...... ။ ဒီလိုနဲ႔ မထင္မွတ္ဘဲ ဘယ္လိုမွ မပတ္သက္ခဲ့ဖူးတဲ့ ေနရာ၊ ဘယ္လိုမွ မဝင္ဆံ့ဖူးတဲ့ေနရာ၊ ဘယ္လိုမွ အဆက္အစပ္မရွိဖူးတဲ့ ေနရာ၊ ဘယ္လိုမွ အဆက္အဆံ မရွိဖူးတဲ့ေနရာမွာ သမိုင္းဝင္ မွတ္တမ္းဓာတ္ပံုမ်ား စုေဆာင္းရွာေဖြေပးသူ ဆိုၿပီး အျဖဴေပၚ အမည္းတင္လိုက္ေလေတာ့ ......။ ”တူေမာင္ညိဳ ၂၅ ႏုိဝင္ဘာ
မစ္ေရႏွင့္ နတ္သုဒၶါ
ဆူးငွက္ အဂၤါေန႔၊ ႏုိဝင္ဘာလ ၂၃ ရက္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ၂၀ နာရီ ၃၇ မိနစ္
သတင္းသမားတေယာက္မွာ အဓိကအေရးႀကီးတဲ့အခ်က္က ယုံၾကည္ခ်က္နဲ႔ က်င့္ဝတ္ပါပဲ။ ဒီယုံၾကည္ခ်က္နဲ႔ က်င့္ဝတ္ဆိုတာကေတာ့ မဟာဗ်ဴဟာေပါ့ေလ။ မဟာဗ်ဴဟာက မွန္ကန္ရမယ္။ အမွန္တရားအတြက္၊ ျပည္သူအတြက္ပဲျဖစ္ရမယ္။ ေကာင္းၿပီ....ဒီမဟာဗ်ဴဟာကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရမွာက နည္းဗ်ဴဟာပိုင္းေပါ့။ နည္းဗ်ဴဟာပိုင္းကလဲ အေရးၾကီးတယ္။ တဖက္က အမွန္တရားဆိုတာလဲျဖစ္ေနတယ္။ ျပည္သူလူထုအတြက္ အသိေပးရမွာလဲျဖစ္တယ္။ တိုင္းျပည္အတြက္လဲ ဒီအသိေပးျခင္းက တကယ္အက်ဳိးရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခက္အခဲအက်ပ္အတည္းေတြ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒီအခက္အခဲက သာမန္မွ်လဲျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ၾကီးၾကီးမားမားျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ အႏၲရာယ္ျဖစ္ေလာက္တာလဲျဖစ္ႏိုင္တယ္။ လိုအပ္ရင္ အသက္ေတာင္မွ စြန္႔ရင္စြန္႔ရမယ္။ အမွန္တရားဆိုတာကလဲ အခ်ိန္အခါလိုက္ၿပီး၊ ေနရာလိုက္ၿပီး၊ ပုတ္သင္ညိဳ အေရာင္ေျပာင္းသလို လုပ္လို႔ မရဘူး။ ကိုယ့္ယုံၾကည္ခ်က္ခိုင္မာမႈကို အေျခခံၿပီး အမွန္တရားဆိုတာ အၿမဲတမ္းတသမတ္ထဲ ျဖစ္ေနရမယ္။
အမွားနဲ႔ အမွန္ၾကားမွာ သတင္းသမား တေယာက္ (ဝါ) သတင္း မီဒီယာတခုဟာ ဘက္မလိုက္ဝါဒ က်င့္သံုးစရာ မလိုဘူး။ ၾကားေနဝါဒ က်င့္သံုးစရာ မလိုဘူး။ အမွန္ဘက္က ရဲရဲဝံ့ဝံ့ ျပတ္ျပတ္သားသား ရပ္တည္ရမွာေပါ့။စစ္ေအးကာလတုန္းက ဗီယက္နမ္စစ္ပြဲႀကီးနဲ႔ ၾကံဳရတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္ျပည္သူ႔ဘက္ကရွိတဲ့ သတင္းစာေတြက တေလွ်ာက္လုံး ဗီယက္နမ္ျပည္သူဘက္က ရပ္တည္ၿပီး က်ဴးေက်ာ္သူကို ဆန္႔က်င္ခဲ့တယ္။ စစ္ပြဲႀကီးကာလအတြင္း အမွန္တရားဆိုတာ ကိုယ့္အျမင္၊သူ႔အျမင္ ကြဲႏိုင္ပါတယ္။ အျမင္ဆိုတာ ႏွစ္မ်ိဳးရွိတာေပါ့၊ ကိုယ့္ဘက္ကၾကည့္ေတာ့ လက္ဖမိုး၊ သူ႔ဘက္ကၾကည့္ေတာ့ လက္ဖဝါးလို႔ ဘယ္လိုပဲေစာဒက တက္ပါေစ၊ ဒါဟာ ေလာကနိယာမလို႔ ဘယ္လိုပဲေျပာပါေစ၊ တကယ္ေတာ့ အမွန္တရားဆိုတာ တခုထဲပဲရွိပါတယ္။ ဗီယက္နမ္စစ္ပြဲၾကီးၿပီးတဲ့အခ်ိန္ က်ဴးေက်ာ္သူကိုယ္ႏိႈက္က သူတို႔မွားပါတယ္လို႔ ဝန္ခံရတာပဲ။ ဒီမွာ တရားကုိယ္သေဘာအရ တရားတဲ့စစ္၊ မတရားစစ္အျမင္နဲ႔ ၾကည့္ရင္ က်ဴးေက်ာ္စစ္က မွားတယ္။ က်ဴးေက်ာ္မႈကို ခုခံကာကြယ္တဲ့စစ္က မွန္တယ္။ ဖိႏိွပ္သူရဲ႕ ဖိႏွိပ္စစ္၊ ဖိႏွိပ္ျခင္းလုပ္ရပ္က မွားတယ္။အဖိႏွိပ္ခံသူက မတရားလို႔ ျပန္လွန္ဆန္႔က်င္တာ မွန္တယ္။ ဒီေနရာမွာ သူ႔အျမင္ကိုယ့္အျမင္ဆိုတာမရွိဘူး။ လက္ဖမိုး၊ လက္ဖဝါးဆိုတာလဲ မရွိဘူး။ ဒီေတာ့ က်ဴးေက်ာ္စစ္နဲ႔ ခုခံစစ္ၾကား၊ ဖိႏွိပ္သူနဲ႔ အဖိႏွိပ္ခံၾကား၊ မတရားမႈနဲ႔ တရားမႈၾကား၊ အဓမၼနဲ႔ ဓမၼၾကား ၾကားေနပါတယ္ ဆိုတာလဲ မရွိႏိုင္ဘူး။ ဒီေတာ့ သတင္းသမားက အဲ့ဒီလိုကိစၥေတြမွာ ဘယ္ဘက္မွမလိုက္ဘဲ ၾကားေနမယ္ဆိုတာ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ အမွားနဲ႔ အမွန္ၾကားမွာ ဘက္မလိုက္ဘူးၾကားေနတယ္ ဆိုသူကိုယ္ႏိႈက္က အမွားတဝက္ကို ေသခ်ာေပါက္က်ဴးလြန္ထားတာပါပဲ။ အမွားနဲ႔ အမွန္ၾကားမွာ သတင္းသမားတေယာက္ (ဝါ) သတင္းမီဒီယာတခုဟာ ဘက္မလိုက္ဝါဒ က်င့္သံုးစရာ မလိုဘူး။ ၾကားေနဝါဒ က်င့္သံုးစရာ မလိုဘူး။ အမွန္ဘက္က ရဲရဲဝံ့ဝံ့ ျပတ္ျပတ္သားသား ရပ္တည္ရမွာေပါ့။ ေနာက္တခုက သတင္းသမားတေယာက္အတြက္ အဓိကနဲ႔သာမည ခြဲျခားတတ္ဖို႔လဲ အေရးၾကီးတယ္။ သာမညကို အဓိကေနရာမွာထားၿပီး ဗိန္းေဗာင္းတိုက္ရင္လဲ လူမုန္းမ်ားမယ္။ အဓိကကို သာမည မွတ္ၿပီး လက္ေရွာင္ရင္လဲ တာဝန္မေက်ဘူး။ ဖား႐ုိက္ရာမွာ ဗႏၶဳလေသြး သုံးစရာမလိုသလို...က်ားေလးေတြယူခ်င္ရင္ က်ားေအာင္းရာ ဂူထဲဝင္ရမွာပဲေလ...။ ဒီနည္းဗ်ဴဟာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အကင္းပါးမႈ၊ အဓိက သာမည ခြဲျခားႏိုင္မႈလိုအပ္သလို အေရးႀကီးတာတခုက ဘယ္ေလာက္ပဲအခက္အခဲရွိလို႔အမွန္ကို မေရးသားႏိုင္ရင္ ရွိပါေစ...။ အမွားကို ဘယ္ေတာ့မွ ဆင္ေျခ အမ်ဳိးမ်ဳိးျပၿပီး အမွန္လို႔ မေရးမိၾကဖို႔ အေရးၾကီးပါတယ္....။
ဆင္းရဲမြဲေတေနတဲ့ၾကားက ရွိသမွ်အားနဲ႔ အသံျပာေအာင္ ေထာက္ခံခဲ့၊ ရပ္တည္ခဲ့၊ ေရးခဲ့သားခဲ့ရတဲ့ အိမ္နီးခ်င္း မိတ္ေဆြၾကီး ကေရာ အခုထိက်မတို႔အတြက္ မိတ္ေဆြ ျဖစ္ေနေသးပါရဲ႕လား။အမွားၾကာရင္၊ အမွားကိုပဲ ထပ္ကာတလဲလဲ ေျပာေနေရးေနရင္ အဲဒီအမွားက အမွန္ျဖစ္သြားတတ္တယ္။ အမွားကို အမွန္လို႔ အားနာလို႔ျဖစ္ေစ၊ မတတ္လို႔ျဖစ္ေစ၊ တုတ္မိုးထားလို႔ ျဖစ္ေစ၊ အေရးမၾကီးပါဘူးလို႔ ယူဆလို႔ ျဖစ္ေစ... သတင္းသမား တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ မေရးမိဖို႔ပါပဲ။ အမွားဆိုတဲ့ မစင္တစက္ေၾကာင့္ ခိုင္ခိုင္မာမာ တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ ယုံၾကည္ခ်က္(ဝါ) လုပ္ေဆာင္ခ်က္ဆိုတဲ့ နတ္သုဒၶါႀကီးကို ႏွာေခါင္းရႈံ႕ ၿပီး လႊင့္ပစ္လိုက္ရတယ္။ က်ေနာ္ကိုယ္ႏိႈက္ကပဲ ဒီရက္ပိုင္းမွာ ၾကီးၾကီးမားမား ဘဝနဲ႔ရင္းရေလာက္တဲ့ သင္ခန္းစာတခုရခဲ့တယ္။ ဗဟုဝါဒေခတ္မွာ အရင္လို ခြဲခြဲျခားျခား လားလားမုန္းထားစရာမလုိဘဲ လူမႈဆက္ဆံေရးဆိုတာ ယံုၾကည္ခ်က္ၾကီး တစ္ခုလံုးနဲ႔စာရင္ အဓိကေတာ့ မျဖစ္ေလာက္ပါဘူး၊ အားလံုးဟာ နည္းဗ်ဴဟာမွာပဲ ကြဲေနၾကလို႔ပါ၊ ရန္သူမရွိ၊ မိတ္ေဆြသာရွိ ဆိုတဲ့ စကားအတိုင္း မိတ္ေဆြလိုပဲ သေဘာထားၿပီး မိတ္ေဆြတဦးကို က်ေနာ္ စုေဆာင္းထားတဲ့ ဒုတိယကမၻာစစ္ၾကီးကာလ အဂၤလိပ္ေတြ မိုင္းခြဲဖ်က္ဆီးသြားတဲ့ အင္းဝ တံတားၾကီးရဲ႕ ေရွးေဟာင္းဓာတ္ပံုႏွစ္ပံုကို စာအုပ္တအုပ္ထဲက ေကာ္ပီကူးၿပီး ေပးလိုက္မိပါတယ္။ အဲဒီမိတ္ေဆြကတဆင့္..... ေနာက္တဆင့္ ......။ အဲဒီေနာက္တဆင့္ကမွ ေနာက္တဆင့္ ...... ။ ဒီလိုနဲ႔ မထင္မွတ္ဘဲ ဘယ္လိုမွ မပတ္သက္ခဲ့ဖူးတဲ့ ေနရာ၊ ဘယ္လိုမွ မဝင္ဆံ့ဖူးတဲ့ေနရာ၊ ဘယ္လိုမွ အဆက္အစပ္မရွိဖူးတဲ့ ေနရာ၊ ဘယ္လိုမွ အဆက္အဆံ မရွိဖူးတဲ့ေနရာမွာ သမိုင္းဝင္ မွတ္တမ္းဓာတ္ပံုမ်ား စုေဆာင္းရွာေဖြေပးသူ ဆိုၿပီး အျဖဴေပၚ အမည္းတင္လိုက္ေလေတာ့ ......။ က်ေနာ္ ဒီေနရာမွာ စာေပေက်းဇူးရွင္ ေဒၚေဒၚလူထုေဒၚအမာ ေျပာၾကားခဲ့ဖူးတဲ့စကား တခြန္းကို သတိရမိတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ကာလကေပါ့။ ေဒၚေဒၚကိုယ္ႏိႈက္က ေလးစားတဲ့၊ က်ေနာ္တို႔လဲ အဆက္မျပတ္ေအာင္ အငမ္းမရ လိုက္ဖတ္ေနရတဲ့ စာေရးဆရာၾကီး တေယာက္က ေဒၚေဒၚ့ဆီေရာက္တုန္း ေဒၚအမာ က်ေနာ္ေရးတာေတြ ဖတ္ျဖစ္ပါရဲ႕လား။ ဘယ္လိုသေဘာရပါသလဲ လို႔ေမးတယ္။ ဒီေတာ့ေဒၚေဒၚက ဆရာၾကီးကိုၿပံဳးၾကည့္ၿပီး ရွင္ေရးတာေတြ ေကာင္းပါတယ္။ က်မအၿမဲတမ္း ေစာင့္ဖတ္တယ္။ ဒီလို အေၾကာင္းအရာေတြက ရွင္ကလြဲၿပီး ဘယ္သူမွ မေရးႏိုင္ဘူး။ ရွင္နဲ႔ ရွင့္အသိုင္းအဝိုင္းပဲ ကိုယ္ေတြ႔ၾကံဳရတဲ့ ကိစၥေတြ ဟုတ္လား။ ဒါေပမယ့္ ျမစ္ေရေတြက စီးဆင္းေနၿပီရွင့္။ ၁၈ ရာစု၊ ၁၉ ရာစုက နယ္ခ်ဲ႕အရင္းရွင္၊ ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕၊ နယ္ခ်ဲ႕လက္ပါးေစ၊ နယ္ခ်ဲ႕ပုဆိန္႐ိုး ဆိုတာေတြက ဒီကေန႔ ၂ဝ ရာစုေႏွာင္းပိုင္းမွာေရာ ဟုတ္ပါေသးရဲ႕လား။ ခုထိမ်က္စိမွိတ္ၿပီး ဆန္႔က်င္ေနဦးမွာလား။ ရွင္တို႔ က်မတို႔ ဆင္းရဲမြဲေတေနတဲ့ၾကားက ရွိသမွ်အားနဲ႔ အသံျပာေအာင္ ေထာက္ခံခဲ့၊ ရပ္တည္ခဲ့၊ ေရးခဲ့သားခဲ့ရတဲ့ အိမ္နီးခ်င္း မိတ္ေဆြၾကီးကေရာ အခုထိ က်မတို႔အတြက္ မိတ္ေဆြျဖစ္ေနေသးပါရဲ႕လား။ ဒီေတာ့ အင္မတန္ေကာင္းမြန္တဲ့ ရွင့္စာေတြထဲက နတ္သုဒၶါထဲ ၁၈ ရာစု၊ ၁၉ ရာစုက ရန္သူ အသံုးအႏႈန္းေတြ ေဖာေဖာသီသီပါေနေတာ့ က်မကေတာ့ မစင္တစက္လို ခံစားရတယ္လို႔ ျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာခဲ့တယ္။
ငယ္ငယ္က သင္ၾကားခဲ့ရဖူးတဲ့ သင္ခန္းစာ တခုကေတာ့ မွန္ေနဆဲပါ။ မေမ့သူကေတာ့ အစြဲအလမ္းၾကီးၾကီး အမွတ္အသား အၾကီး ၾကီးနဲ႔ အၿမဲတမ္း ဂ႐ုတစိုက္ ၾကည့္ေနတယ္။ သူက ေတာ့ သေဘာထားျပင္မွာမဟုတ္ ဆိုတာပါ။... ေရရွည္မၾကည့္ဘဲ မ်က္ေတာင္ေမြးတဆံုး သာၾကည့္ၿပီး မွန္တယ္ဆိုကာ ေလွ်ာက္လွမ္း မိလိုက္တဲ့ ေျခလွမ္းတလွမ္း မွားတာနဲ႔ ေခ်ာက္ထဲ က်ႏိုင္တယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီစကားေတြဟာ က်ေနာ္တို႔ စာေပဘဝလမ္း အတြက္ အေတြးအေခၚေတြပါပဲ။ ျမစ္ေရက စီးဆင္းေနတယ္။ ျမစ္ထဲကို ႏွစ္ခါ ခုန္ဆင္းလို႔မရဘူး။ အၿမဲတမ္းရန္သူ မဟုတ္ဘူး။ အၿမဲတမ္း မိတ္ေဆြ မဟုတ္ဘူး။ ဒါက ေလာကၾကီး တခုလံုးအတြက္ နိယာမတရားပါ။ ဒါေပမဲ့ ကာလတို ဆယ္စုပိုင္းျခားႏွစ္ေတြ အတြင္းမွာလဲ ဒီနိယာမတရား မွန္ကန္ေစခ်င္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ငယ္ငယ္က သင္ၾကားခဲ့ရဖူးတဲ့ သင္ခန္းစာ တခုကေတာ့ မွန္ေနဆဲပါ။ မေမ့သူကေတာ့ အစြဲအလမ္းၾကီးၾကီး အမွတ္အသား အၾကီးၾကီးနဲ႔ အၿမဲတမ္း ဂ႐ုတစိုက္ ၾကည့္ေနတယ္။ သူကေတာ့ သေဘာထားျပင္မွာမဟုတ္ ဆိုတာပါ။ ယံုၾကည္ခ်က္နဲ႔ က်င့္ဝတ္ဆိုတာ မဟာဗ်ဴဟာပါ။ ဒီမဟာဗ်ဴဟာကို ေဖာ္ေဆာင္ ေလွ်ာက္လွမ္းတဲ့ နည္းဗ်ဴဟာက အၿမဲတမ္းမွန္ေနဖို႔ အေရးၾကီးတယ္။ ေျခလွမ္းတလွမ္းကလဲ အေရးၾကီးတယ္။ ေရရွည္မၾကည့္ဘဲ မ်က္ေတာင္ေမြး တဆံုးသာၾကည့္ၿပီး မွန္တယ္ဆိုကာ ေလွ်ာက္လွမ္းမိလိုက္တဲ့ ေျခလွမ္းတလွမ္း မွားတာနဲ႔ ေခ်ာက္ထဲ က်ႏိုင္တယ္။ တဦးတေယာက္ကိစၥက ျပႆနာမရွိ။ သူ႔အသက္တေခ်ာင္း ဆံုးရႈံး႐ုံ.....။ အကယ္၍ ကေလာင္တေခ်ာင္းဆိုရင္ သမိုင္းက ဒဏ္ခတ္ခံရမယ္။ ဒီေနရာမွာလဲ ဒီကေလာင္တေခ်ာင္း ဆံုးရံႈး႐ုံေပါ့။ အကယ္၍ စတုတၴမ႑ိဳင္ေနရာမွာ ရွိေနရမယ့္ သတင္းသမားတေယာက္ (သို႔မဟုတ္) ပရိသတ္ရွိေသာ သတင္းဂ်ာနယ္၊ သတင္းစာတေစာင္ရဲ႕ေရးသားခ်က္၊ ေဖာ္ျပခ်က္၊ ရပ္တည္ခ်က္ေတြ အမွတ္မထင္ေတာင္မွ အမွားအခံႏိုင္ပါဘူး။ ေဒၚေဒၚေျပာသလို ဘယ္ေလာက္အဖိုးတန္တဲ့ နတ္သုဒၶါျဖစ္ပါေစ မစင္တစက္ စင္လိုက္ရင္ပင္ လႊင့္ပစ္သြန္ပစ္လိုက္ရတာ မဟုတ္ပါလား
Thursday, November 25, 2010
မ . က . ဒ . တ ရဲေဘာ္ေဟာင္းမ်ား၊ ရဲေဘာ္သစ္မ်ား အဓိက အထူးသတိ ရွိဖို႔ရာ။ အမည္တခုကိုေတာ့ ေငြမွင္သုတ္ထားပါတယ္၊ သိခ်င္ရင္ေတာ့ ျခစ္ၿပီးေတာ့ဖတ္ပါ။
Labels:
သိေစရန္