ေရကူးဝတ္စံု ေၾကာ္ျငာရိုက္သည့္ ျမန္မာေမာ္ဒယ္လ္ကို ေဝဖန္သူမ်ားျပား
နရီလင္းလက္ Wednesday, June 16, 2010
လန္ဒန္တြင္ ေက်ာင္းတက္ကာ ဓာတ္ပံု ေမာ္ဒယ္လ္ ျဖစ္ရန္ ႀကိဳးစားေနသည့္ ဟန္နီဦး ေခၚ Hazel Moe ကို ေရကူး၀တ္စံု ေၾကာ္ျငာ ႐ုိက္ကူးျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမန္မာ့ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ ေလ်ာ္ညီျခင္း မရွိေၾကာင္း ေ၀ဖန္မႈမ်ား အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ားတြင္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနသည္။
ဟန္နီဦးကို လူသိမ်ားသြားေစသည္ဟု ဆိုေသာ ေၾကာ္ျငာ (ဓာတ္ပံု - purestorm.com)
ဟန္နီဦးသည္ ၁၆ ႏွစ္သမီးအရြယ္က လန္ဒန္သို႔ ေရာက္ရွိခဲဲ့ၿပီး ျမန္မာျပည္တြင္ ေနထုိင္စဥ္ကတည္းက ကေလး ေမာ္ဒယ္လ္ အျဖစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ျခင္း၊ မဂၢဇင္းမ်က္ႏွာဖံုးမ်ား အတြက္ ဓာတ္ပံု ေမာ္ဒယ္လ္ လုပ္ျခင္းမ်ား ရွိခဲ့ၿပီး လန္ဒန္တြင္ ေက်ာင္းတက္ရင္း ေအဂ်င္စီမ်ားျဖင့္ ခ်ိတ္ဆက္၍ ေမာ္ဒယ္လ္ ျဖစ္ခြင့္ရရန္ ႀကိဳးပမ္းလွ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
ေရကူး၀တ္စံု ၄ စံု ႏွင့္ ႐ုိက္ကူးထားေသာ ဟန္နီဦး၏ ဓာတ္ပံုမ်ားႏွင့္ ၎၏ အလွဓာတ္ပံုမ်ားကို ေမာ္ဒယ္လ္ ၀က္ဘ္ဆိုက္ http://www.purestorm.com/profile.aspx?id=hazelmoe တြင္ ၾကည့္ရႈႏိုင္သည္။
“ျမန္မာမ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္ရင္ေတာ့ မေကာင္းဘူး အေျပာခံရမွာ ျဖစ္သလို မေကာင္းတဲ့ အျမင္တမ်ဳိး ျမင္သြားေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေရကူး၀တ္စံု ဝတ္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ညီမကို ေမလ္းေတြကေန ေ၀ဖန္တာေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ကိုယ့္အေနနဲ႔ ကေတာ့ အႏုပညာတခုဖန္တီးတယ္၊ အလုပ္တခုလုပ္တယ္လို႔ သေဘာထားၿပီး ျမင္ေစခ်င္ပါတယ္” ဟု ဟန္နီဦးက ဧရာ၀တီကို ေျပာသည္။
ဆက္လက္၍ သူက “ျပည္တြင္းမွာ ဒီ ေမာ္ဒယ္လ္ တေယာက္တည္းကပဲ မင္းသမီးလည္းလုပ္တယ္၊ ေၾကာ္ျငာလည္း ႐ုိက္တယ္။ ျပည္ပမွာက်ေတာ့ လိုင္းတခုတည္းနဲ႔ ရပ္တည္လုိ႔ ရေအာင္ ေငြေၾကးရရွိမႈမွာ ကြာျခားတယ္” ဟု ေမာ္လ္ဒယ္လ္ မ်ား၏ ျမန္မာျပည္တြင္းႏွင့္ ျပည္ပ အေျခအေနကို ႏႈိင္းယွဥ္ျပသည္။
ျမန္မာျပည္တြင္ ေမာ္ဒယ္ ေအဂ်င္စီႏွင့္ သင္တန္း ဖြင့္လွစ္ထားသူ တဦးကလည္း ျမန္မာျပည္မွ ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားအေနႏွင့္ တျခား အာရွႏိုင္ငံမ်ားအထိ ေစ်းကြက္ မခ်ဲ႕ထြင္ႏိုင္ရျခင္းမွာ ျမန္မာ ေမာ္ဒယ္လ္ မ်ား၏ ညံ့ဖ်င္းမႈေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ အခြင့္အေရးရရွိႏုိင္ရန္ ခက္ခဲေနျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု သံုးသပ္သည္။
“ေမာ္ဒယ္ေတြရဲ႕ အႏုပညာ ဖန္တီးမႈေတြ ပိုၿပီးျပသႏိုင္တဲ့၊ လြတ္လပ္စြာဖန္တီးႏိုင္တဲ့ အခြင့္အလမ္းေတြကို ျပည္တြင္းမွာ အပိတ္ခံထား ရတာေၾကာင့္လည္း တျခားႏိုင္ငံေတြအထိ ေစ်းကြက္ မခ်ဲ႕ထြင္ႏိုင္တာပါ” ဟု ၎က ေျပာသည္။
ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ အႏုပညာကို ကြဲျပားျခားနားစြာ ၾကည့္ျမင္လက္ခံေပးႏိုင္မႈ မရွိေသးသည့္ အားနည္းခ်က္မ်ားေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္သို႔ ျမန္မာေမာ္ဒယ္လ္မ်ား ယခုအခ်ိန္အထိ မေရာက္လာႏိုင္ေသးေၾကာင္း သူက ဆိုသည္။
“အ၀တ္အစား ေၾကာ္ျငာရင္ အက်ႌဒီဇိုင္းေပၚဖို႔ အတြက္ နည္းနည္းဟိုက္သြားတာ ရွိရင္ ရွိမယ္၊ တိုသြားတာရွိရင္ ရွိမယ္။ ဒါေတြကို သတိထားၿပီး မေပၚေအာင္လုပ္ေနရင္ သဘာ၀က်တဲ့ ဓာတ္ပံုတပံု၊ ေၾကာ္ျငာတခု ထြက္လာမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီလိုေတြ ႐ုိက္တယ္ဆိုတာကလည္း အားလံုးက အလုပ္တခု လုပ္ေနတယ္လို႔ သေဘာထားတာ။ ခက္တာကလည္း ျမန္မာျပည္မွာ ဆင္ဆာျပႆနာရယ္၊ ယဥ္ေက်းမႈဆုိတာကုိ လြဲမွားစြာခံယူေနတာရယ္ပါပဲ” ဟု နာမည္ႀကီး ဓာတ္ပံုဆရာ တဦးက ဆိုသည္။
ျမန္မာျပည္ ေၾကာ္ျငာေစ်းကြက္တြင္ ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားျဖင့္ ကုန္ပစၥည္းေၾကာ္ျငာသည့္ ေရစီးေၾကာင္း ေျပာင္းလဲလာၿပီးေနာက္ ေမာ္ဒယ္လ္မ်ား၏ အခန္းက႑ ပိုမိုႀကီးမားလာခဲ့သည္။
ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားသည္ ကုန္ပစၥည္းအလိုက္၊ ေနရာေဒသအလိုက္ သ႐ုပ္ေဆာင္ရျခင္းမ်ား ရွိသည္ကို ျမန္မာလႈမႈ၀န္းက်င္တြင္ လက္ခံမႈနည္းပါး ေနေသးသည္ဟု ေမာ္ဒယ္ ခ်မ္းခ်မ္းက ေျပာျပသည္။
ေရကူးဝတ္စံု ေၾကာ္ျငာ႐ိုက္သည့္ ဟန္နီဦး (ဓာတ္ပံု - purestorm.com)
“႐ႈိးပြဲတခု ေလွ်ာက္တယ္ဆို ဒီဇိုင္နာ ဆင္ေပးတဲ့ စတိုင္က ျမန္မာ မ်က္စိ အျမင္နဲ႔ မယဥ္ပါးဘူး။ ဒီေတာ့ လူေတြက သိပ္ လက္မခံခ်င္ဘူး။ ေမာ္ဒယ္လ္နဲ႔ မင္းသမီး ၀တ္တာ တူမွ မတူတာ။ ၀တ္စား ဆင္ယင္မႈအရ ယဥ္ေက်းမႈ ဆိုတာကို နည္းနည္းေလး ေလွ်ာ့ေပး သင့္ပါတယ္” ဟု သူက ဆက္ေျပာသည္။
ယဥ္ေက်းမႈ ဝန္ႀကီးဌာနမွ အမ်ိဳးသမီး အၿငိမ္းစား ပါေမာကၡ တဦးက ႏိုင္ငံတိုင္းတြင္ ကိုယ္ပိုင္ ယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္းရန္ လိုအပ္ ေသာ္လည္း ေျပာင္းလဲ လာသည့္ ေခတ္ အေျခအေန အလိုက္ လက္ခံရမည့္ အရာကို လက္ခံရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ၀တ္စား ဆင္ယင္မႈ၊ ေနထိုင္ သြားလာမႈ မေျပာင္းလဲျခင္းက ယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္းေသာ မွန္ကန္သည့္ နည္းလမ္း မဟုတ္ေၾကာင္း သံုးသပ္ေျပာဆိုသည္။
“ဖက္ရွင္ ေမာ္ဒယ္လ္၊ ဓာတ္ပံု ေမာ္ဒယ္လ္ေတြက ျမန္မာ့ အသိုင္းအ၀န္းမွာ လက္ခံမႈ နည္းေနေသးေပမယ့္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီး တေယာက္ အေနနဲ႔ Playboy ေမာ္ဒယ္လ္ သေဘာမ်ဳိး၊ Nude ေမာ္ဒယ္လ္ သေဘာမ်ဳိးမဟုတ္ဘူးဆိုရင္ သူ ၀ါသနာပါတဲ့ အႏုပညာတခု လုပ္တယ္လို႔ လက္ခံႏိုင္ပါတယ္” ဟု ၎၏ အျမင္ကို ေျပာျပသည္။
ဟန္နီဦး (ေခၚ) Hazel Moe ၏ ဓာတ္ပံု၀က္ဆိုက္လင့္လိပ္စာမ်ား
http://www.purestorm.com/profile.aspx?id=hazelmoe
http://www.facebook.com/home.php?#!/moehazel?ref=ts
http://moehazel.blogspot.com/
Copy from http://www.irrawaddy.org/
Wednesday, June 16, 2010
သူ႕ကို ျမန္မာစစ္သားမ်ားအတြက္ ရိကၡာအျဖစ္ ထည့္ေပးသင့္တယ္
Labels:
သတင္း